01/06/2017

Article d'opinió de la regidora socialista i edil de Turisme en l'Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta.

Castelló repeteix enguany el triplet de banderes blaves per a les nostres platges: la Pineda, Gurugú i Serradal, guardons que ens recorden la qualitat del nostre litoral i un al·licient per a seguir avançant en el camí de l'excel·lència turística que hem emprès des del Govern Municipal.

Enguany, per primera vegada, hem ampliat la temporada de platges amb serveis i programació permanent i estable de Setmana Santa a octubre. Amb un clima i unes platges envejables i amb una gastronomia cada vegada millor posicionada, des del Patronat Municipal de Turisme hem apostat per mantenir serveis com les biblioteques del mar, el punt bebè o la tourist info a més de programar activitats a l'abril i maig per a consolidar la nostra oferta turística.

El pàrquing d'autocaravanes, l'ampliació de les quals és a punt de completar-se, també ha permès obrir les portes a un nou fins ara inèdit a Castelló, un turista amb un nivell econòmic mitjà-alt que permet desestacionalitzar la campanya i avançar en la internacionalització de Castelló com a destinació turística. El turisme és un element clau de la recuperació econòmica que permeta generar ocupació.

La gastronomia també juga un paper important com un recurs turístic de primera magnitud. Les jornades del polp i de la sèpia, amb les quals col·laborem des de Turisme, són una oportunitat més per a gaudir del producte local, de qualitat i de l'excel·lència de la cuina *grauera.

El Pla Estratègic de Turisme, el primer amb el qual explicarà la ciutat, ens permetrà aprofundir en aquesta aposta per l'excel·lència. Un camí que volem fer al costat del sector, com anem a fer aquesta pròxima *Nit de Sant Joan, amb una programació ampliada i millorada gràcies a la col·laboració i coordinació dels Patronats de Turisme i Festes, a l'associació d'empresaris ADEPLA i Cultura.