29/04/2017

La regidora Mary Carmen Ribera destaca que l'alta participació demostra que hi ha gran interès per la gastronomia local des d'edats primerenques.

La regidora de Consum de l'Ajuntament de Castelló, Mary Carmen Ribera, ha participat hui en la primera sessió de la campanya "Divercuina de la Terreta", una iniciativa que arranca amb gran èxit i que ha penjat el cartell de complet ja en la primera jornada. La campanya està formada per 12 tallers de cuina infantil i el seu objectiu és fomentar el consum de productes de proximitat i el coneixement de l'etiquetatge dels aliments entre xiquets i xiquetes de Castelló d'entre 6 i 11 anys.

Ribera ha mostrat la seua satisfacció pel bon acolliment que ha tingut la campanya, alguns tallers amb llista d'espera, i el seu convenciment que "aquests cursos pràctics serviran per a posar en valor els productes de la nostra terra, productes de proximitat que podem trobar als nostres mercats, productes de quilòmetre 0".

A més, la regidora ha indicat que la innovadora iniciativa "ensenyarà als més xicotets a comprar i saber diferenciar els aliments de qualitat a través de la lectura i l'enteniment de l'etiquetatge dels aliments, acostant-los als mercats".

Ribera ha explicat que "volem apostar per la gastronomia local com a professió de futur perquè gràcies a la televisió ara hi ha molts programes que animen als més xicotets a ser cuiners i cal aprofitar aqueixa estirada per a aconseguir-ho".

"Divercuina de la Terreta" es divideix en dues parts, de sis tallers cadascuna, corresponents a les estacions de primavera i tardor, que tindran lloc en espais públics cada dissabte i en dos torns d'un màxim de 15 xiquets, de 10:00 a 12:00 el primer grup i de 12:00 a 14:00 el segon.

El primer dels tallers se celebra hui en la plaça de la Peixateria amb la cuinera Cristina Cantavella, de Educachef, com a professora. En altres tallers participaran Miguel Barrera i Raúl Resino, xefs amb estel Michelín, i Reme Domínguez de la Taverna El Port.