11/01/2017

170111 plan coordinacion Policia Metropolitana.jpg

L'Agència Valenciana de Seguretat impulsa un consell supramunicipal amb els ajuntaments de Castelló, Almassora, Benicàssim, Borriana, Borriol, Orpesa i Vila-real.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, han presentat avui el projecte de creació del Consell Supramunicipal de Coordinació Policial de l'àrea metropolitana de Castelló, una iniciativa pionera a la Comunitat Valenciana.

Amparo Marco ha explicat que "els ajuntaments de la capital de la Plana, Almassora, Benicàssim, Borriana, Borriol, Orpesa i Vila-real hem apostat per participar en aquesta experiència de millora d'un servei públic essencial, com és la seguretat ciutadana". Marco ha agraït la generositat i la voluntat de tots els alcaldes i alcaldesses, de diferents colors polítics, que han "unit esforços per a millorar la resposta de les nostres policies locals i efectius d'emergències".

La primera edil també ha agraït el treball de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències "que ha engegat aquesta iniciativa per a millorar la coordinació entre tots els efectius d'aquesta important àrea urbana que congrega a més de 300.000 habitants dels 580.000 que té la província de Castelló, la qual cosa suposa més del 50% de la població". Marco ha indicat que "només en agents de la policia local estem parlant de més de 700 efectius" i ha destacat que és una zona que comparteix multitud d'infraestructures i serveis i amb una mobilitat entre municipis molt elevada.

Per la seua banda, José María Ángel ha explicat que l'Agència ha abordat un tema tan bàsic com és la seguretat i l'emergència amb la finalitat de donar la millor resposta a la ciutadania, "ja que tenim problemes comuns i hem de donar solucions comunes". Per a aconseguir-ho, s'ha engegat una reforma de la llei de coordinació de Policies Locals de la Comunitat que inclou aquesta figura dels Consells Supramunicipals de Coordinació Policial, els objectius de la qual són "coordinar les accions de seguretat pública dels diferents serveis policials que conformen l'àrea; optimitzar els serveis amb calendaris comuns d'actuació que reforcen les accions que de manera individual tindrien menor impacte en la millora de la convivència ciutadana i compartir aquests recursos humans i materials rendibilitzant al màxim del possible les inversions fetes per la ciutadania a través dels seus impostos".

Així, entre altres actuacions, està previst que els municipis realitzen una carta comuna de serveis, protocols comuns d'actuació, coordinació dels plans d'emergència, borsa de recursos (humans i materials), repositori de bones pràctiques, formació homogènia dels professionals i calendaris comuns d'actuació.

Per a finalitzar, l'alcaldessa ha posat alguns exemples dels avantatges que tindrà aquest nou marc normatiu, com serà la cessió d'efectius de seguretat i emergències d'un municipi a un altre en moments puntuals, "ja que a partir d'ara tot estarà reglat i no dependrem del voluntarisme dels polítics a l'hora de decidir si Castelló cedeix agents a Benicàssim durant el FIB, o Benicàssim a Castelló durant les festes de la Magdalena".