04/11/2015

iberdrola firma convenio 1(1).jpg

L'alcaldessa, Amparo Marco, destaca que és el primer conveni d'aquestes característiques que l'empresa signa a la Comunitat Valenciana.

L'Ajuntament de Castelló i l'empresa Iberdrola han signat avui un conveni mitjançant el qual es comprometen a protegir als clients en situació de vulnerabilitat en aquesta ciutat. L'acord ha sigut ratificat aquest matí, en la seu del consistori castellonenc, per Amparo Marco, alcaldessa de la ciutat, i Joaquín Longares, delegat comercial d'Iberdrola a la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia.

L'objecte del conveni segellat avui, en el marc del compromís de les dues institucions amb els principis de solidaritat i servei a la comunitat, és establir els mecanismes de coordinació necessaris de cara a tractar d'evitar la suspensió del subministrament elèctric i/o de gas per impagament de la factura als ciutadans econòmicament desfavorits d'aquesta ciutat i a assegurar el seu immediat restabliment en el cas que ja s'haja procedit a la suspensió del mateix.

La protecció a la qual es refereix l'acord és aplicable a tots aquells clients que tinguen contractat el subministrament elèctric i/o de gas del seu habitatge habitual amb Iberdrola, residents en el terme municipal de Castelló de la Plana i que puguen, prèvia valoració tècnica i sol•licitud, ser beneficiaris d'una prestació econòmica destinada a l'atenció de necessitats bàsiques de subsistència en situacions d'emergència social.

En el marc del conveni, que tindrà una vigència inicial d'un any i serà prorrogable per períodes anuals, Iberdrola es compromet a no suspendre el subministrament d'electricitat i/o de gas a aquests clients en situació de vulnerabilitat mentre es gestiona la concessió, per part del consistori, de la citada prestació econòmica, que hauran de destinar a la satisfacció del deute derivat d'aquest subministrament.

Així mateix, la companyia s'ofereix a facilitar a l'Ajuntament de Castelló i als beneficiaris d'aquestes ajudes l'assessorament en matèria d'eficiència energètica, la informació i la formació que precisen sobre els diferents aspectes relacionats amb l'objecte de l'acord segellat en el matí d'avui. Finalment, ambdues institucions han acordat crear una comissió de seguiment del conveni per a la protecció dels clients en situació de vulnerabilitat, a la qual aportaran dos membres cadascuna.

Valoració de l'alcaldessa

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït a Iberdrola la seua disposició a col•laborar amb el consistori en aquesta iniciativa i ha destacat que Castelló és el primer municipi de la Comunitat Valenciana que signa aquest tipus de conveni amb l'empresa.

Marco ha explicat que ajudar a les persones en situació de vulnerabilitat és una prioritat absoluta per al Govern de Castelló "és insostenible que entre un 10 i un 15 per cent de la població no puga fer front a les seues despeses energètiques o li supose un cost excessiu. Açò suposa que milers de famílies de Castelló estan vivint en condicions de mera subsistència. L'Ajuntament no pot romandre impassible davant una crisi que està canviant l'estructura de la societat i hem de protegir a les persones més vulnerables" ha afegit l'alcaldessa.

Per la seua banda, Joaquín Longares ha destacat que amb aquest acord el primordial és "evitar que se suspenga el subministrament per impagament de les factures d'electricitat o gas, o bé que es repose immediatament en cas que estiguera ja tallat, mentre el client tramita la prestació econòmica amb el consistori". A més, la companyia també s'ofereix a assessorar individualment a aquells beneficiaris que ho decidisquen sobre mesures d'estalvi i eficiència energètica.

Política General de RSC del Grup Iberdrola

Aquest conveni respon a la recent aprovació i aplicació, per part de la companyia, d'un procediment de protecció a clients econòmicament vulnerables en el nostre país, d'acord amb la Política General de Responsabilitat Social Corporativa del Grup.

L'objectiu d'aquesta política és establir els principis bàsics i el marc general d'actuació per a la gestió de les pràctiques de responsabilitat social corporativa que assumeix Iberdrola, així com servir de base per a la integració de la responsabilitat social en el model de negoci del Grup i en la seua estratègia.

En concret, aquest document ha afegit un nou punt en els seus principis d'actuació respecte als seus principals grups d'interès mitjançant el qual Iberdrola es compromet a "parar esment als clients en situació de vulnerabilitat i col•laborar, segons les polítiques que establisquen les Administracions Públiques competents en cada cas, per a facilitar l'accés continuat al subministrament d'energia elèctrica i gas".

El Grup completa així els principis que regeixen la relació amb els seus clients, que inclouen a més aspectes com el respecte i compliment de les normes que regulen les activitats de comunicació i màrqueting; la protecció de la salut i la seguretat durant tot el cicle de vida dels productes comercialitzats; la confidencialitat de les dades; la difusió d'informació per a promoure un ús racional, eficient i segur de l'electricitat i el gas; el seguiment dels nivells de qualitat oferits; la cerca contínua d'un millor subministrament i l'accés efectiu a la informació dels clients amb dificultats idiomàtiques o sensorials.