19/03/2016

Els tres grups plantegen a la Conselleria d"Educació la possibilitat de donar suport educatiu als alumnes amb aquest trastorn.

Els grups municipals de Compromís, PSPV i Castelló en Moviment han presentat una declaració institucional perquè en el Ple de l'Ajuntament que se celebra el pròxim 31 de març s"acorde "instar a la Generalitat Valenciana a prendre en consideració el protocol d"atenció a la diversitat educativa elaborat per les associacions de pares d"afectats pel Dèficit d"Atenció i Hiperactivitat".

Tal com manifesta la declaració institucional, "les associacions de TDAH de la Comunitat Valenciana estan impulsant la redacció d"un protocol d"actuació que es coordine amb les conselleries de Sanitat i Educació, en el qual es regule la detecció i intervenció en primera instància del TDAH, amb instruccions d"obligat compliment per al professorat. En la seua opinió, aquest protocol respon a les necessitats de famílies, centres escolars i alumnat amb TDAH, per la qual cosa sol•liciten la seua immediata aplicació".

A més, PSPV, Compromís i Castelló en Moviment també reclamen l"avaluació de la viabilitat d"oferir orientació per donar suport educatiu a l"alumnat amb TDAH.

I és que, segons l"Associació de Pares d"Afectats per Dèficit d"Atenció i Hiperactivitat de Castelló (APADAHCAS), la supressió de l"Equip d"Orientació Psicològica de Suport Especialitzat (EOPAE), que prestava servei a alumnes amb TDAH i amb altres característiques com Asperger o superdotats, ha afectat l"atenció a la diversitat educativa que s"estava prestant fins ara.

El EOPAE, segons APADAHCAS, també ajudava als professors a realitzar les adaptacions necessàries per a aconseguir la igualtat d"oportunitats dels alumnes afectats per TDAH, atés que el fet de no prendre mesures i realitzar adaptacions implica estudiar amb majors obstacles.