Teleassistència domiciliària

La teleassistència domiciliària és un servei tècnic de suport i intervenció social, emmarcat en el context dels serveis socials d'atenció primària, que funciona a través de la línia telefònica, amb un equip de comunicació i informàtic específic situat en un Centre d'Atenció i en el domicili de les persones usuàries que els permet, amb només pitjar un botó d'un polsador portàtil, entrar en contacte verbal “mans lliures”, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, amb aquest centre, atés per personal especialitzat, per a *darrespuesta immediata a situacions d'emergència o d'inseguretat, soledat i aïllament, bé per si mateix o mobilitzant altres recursos humans o materials propis de l'usuari/a o existents en la comunitat, tot això amb la finalitat d'afavorir la permanència de les persones en el seu mitjà habitual. Consisteix en la instal·lació d'un terminal en l'habitatge de la persona usuària connectat mitjançant la línia telefònica (fixa o mòbil) a una central receptora amb la qual es comunica mitjançant l'activació d'un polsador.

 

Més informació a la Seu Electrònica

​​​​​​​