18/04/2017

El telèfon d"informació municipal va rebre 23.000 cridades sobre tràmits, serveis i diferents actes organitzats en la ciutat.

L'àrea d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Castelló va ser la que més consultes va rebre durant l'any passat per part dels veïns de la ciutat, segons assenyalen les dades registrades pel consistori. Aquest capítol va rebre 1.561 cridades telefòniques del total de 22.936 al número de marcatge reduït 010, que "tracta de satisfer la demanda ciutadana sobre serveis, tràmits i diferents actes de la vida social i cultural de la ciutat" amb l'objectiu d"aconseguir que l'Ajuntament seguisca sent "transparent, eficaç i cada vegada més proper", assenyala Ignasi Garcia, regidor de Transparència i Modernització.

Com a segon motiu de consulta en 2016 hi ha el Servei de Manteniment de la Ciutat (SMC), amb 1.108, seguit per les 1.064 consultes sobre dependències municipals. Per la seua banda, 703 ciutadans es van dirigir al servei de cita prèvia de l'Ajuntament amb la intenció de realitzar algun tipus de tràmit davant els 674 requeriments al servei de manteniment de parcs i jardins perquè els operaris municipals retiren les restes de poda. Els departaments d'Estadística i Padró i d'Hisenda també van despertar l'interés dels castellonencs, amb 418 i 416 consultes, respectivament.

Preguntes sobre la guia de carrers de la ciutat (350), transport (324) i festes (298), sol·licituds de desinfecció i desratització de solars (289) i peticions de certificats d'empadronament (284) són altres de les inquietuds dels castellonencs segons es desprén de l'estadística municipal.