27/04/2018
El regidor de Gestió Municipal, Antonio Lorenzo, explica que es tracta d'un programa "essencial" per al desenvolupament de la ciutat.
Castelló ha posat l'accelerador a l'Estratègia Europa de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). La Junta de Govern Local ha acordat avui adjudicar per 813.000 euros l'execució de tres nous carrils bici que sumaran cinc quilòmetres més de vies ciclistes en la ciutat de Castelló. Est és el primer projecte adjudicat dins de l"EDUSI, als quals seguiran el nou pont sobre el riu Sec i la millora de l'accessibilitat de parades d'autobús.
El regidor de Gestió Municipal, Antonio Lorenzo, que ha sigut l'encarregat avui d'informar sobre els assumptes tractats en la Junta de Govern Local, ha anunciat l'adjudicació d'aquest primer projecte dins de l'estratègia EDUSI, que fins al 2020 va a suposar la inversió de 20,2 milions cofinançats per l'Ajuntament de Castelló i els fons Feder. "Aquesta estratègia va a apuntalar la transformació de Castelló en els pròxims quatre anys i impulsar el canvi cap a un nou model de ciutat més sostenible, amigable, pensada per a les persones i amb un marcat accent social que promoga la igualtat d'oportunitats i el desenvolupament integral", ha subratllat l'edil.
En aquest sentit, Lorenzo ha apuntat que l"EDUSI es tracta "d'una estratègia essencial per a la ciutat de Castelló" i ha avançat que en poques setmanes ja s'haurà adjudicat aquest primer paquet d'actuacions que inclou els carrils bici (amb tres itineraris diferenciats), el nou pont del riu Sec i la instal·lació de plataformes en les parades d'autobús per a millorar la seua accessibilitat, augmentar la seguretat vial i guanyar en eficiència.
Carril bici Gran Via
Amb un recorregut d'1.582 metres, el nou carril bici de Gran Via connectarà el pavelló Ciutat de Castelló amb els grups Lourdes i Sant Andrés. Una proposta que permetrà integrar als grups perifèrics en l'estratègia *EDUSI i, tal com va destacar en la presentació dels projectes l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, "els barris perifèrics són essencials per a entendre la configuració de Castelló i hem de fer un esforç per millorar la integració amb la ciutat consolidada. És un objectiu del Govern municipal que s'arreplega en el nou Pla General i que ara confirmem amb l'estratègia EDUSI, perquè creiem que aquestes inversions cofinançades per Europa han de contribuir a transformar la ciutat i açò també inclou als grups perifèrics".
Carrils bici Casalduch i Ciutat del Transport
L'Ajuntament de Castelló també habilitarà 1.629 metres de nou carril bici entre la rotonda de la CV-18, per a donar continuïtat a la via ciclista que ve d'Almassora, i el carrer Herrero. Quant a la Ciutat del Transport, s'habilitaran 2.003 metres de nou carril bici. En aquest cas, segons ha explicat l'alcaldessa, "actualment no existeix carril bici per l'interior de la Ciutat del Transport i amb aquesta iniciativa es connectarà la xarxa que ara acaba en la ronda Sud amb aquest parc empresarial a través de la Quadra Lairón".