04/08/2021

turismo.jpeg

L'Ajuntament posa en valor la xifra de visitants i la programació d'aquest estiu adaptada a les mesures anticovid

Les oficines de turisme de Castelló han atés durant el mes de juliol a 4.276 persones, una xifra que representa un 45% més respecte al passat any, segons les dades del Patronat Municipal de Turisme. Quant a l'origen de residència, els qui han triat Castelló com a destinació per a passar les seues vacances procedien, en la seua majoria, d'Aragó, País Basc, Castella i Lleó i Comunitat de Madrid, mentre que les persones que han vingut d'altres països representen un 12%.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat el treball que desenvolupa l'Ajuntament "per a posicionar a Castelló com a destí sostenible, amable i segur". "El turisme és una de les activitats estratègiques i té un paper fonamental per a la reactivació social i econòmica de Castelló", ha ressaltat Marco. Així mateix, les dades de l'Ajuntament de Castelló destaquen un important augment del turisme d'autocaravanes amb el pas pel pàrquing del Grau de 723 vehicles el mes de juliol. Una xifra que triplica la registrada l'any passat en el mateix mes.

La regidora de Turisme i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Pilar Escuder, per part seua, ha posat en relleu també l'increment de visitants, sobretot de proximitat, després d'un últim estiu amb restriccions davant la covid-19 més severes, i ha valorat "l'esforç per a oferir un turisme segur, en garantir el compliment de les mesures de seguretat i de prevenció davant el coronavirus en tota l'oferta turística de la ciutat".

D'altra banda, el Patronat Municipal de Turisme ha organitzat per a aquest estiu diverses activitats culturals, mediambientals, esportives i d'oci. Les xifres de participació en aquesta oferta municipal, corresponents al mes de juliol, destaquen una participació de 10.619 persones, que és pràcticament el doble de les registrades durant el mateix mes de l'estiu passat.

La regidora de Turisme ha indicat que aquesta convocatòria "està sent un èxit de participació de públic visitant i castellonenc. L'agenda d'estiu de Castelló inclou una oferta àmplia, variada i dirigida a tots els públics, des de majors a xicotets i destacant activitats per a tota la família".

Entre les dades d'assistència el mes de juny destaquen les 4.200 persones que han gaudit del parc aquàtic situat a la platja de la Pineda, quant al Festival de Ioga es van registrar 3.369 inscripcions. El cicle De Ronda en Ronda, concerts de rondalles, celebrats els divendres del mes de juny i el primer de juliol, en enclavaments urbans com Fadrell, Ribalta, parc Geòleg Rosegue i esplanada de la Basílica del Lledó, ha comptat amb una assistència de públic de 930 persones. Una altra activitat destacada són les classes de ioga i taitxí a la platja, que han comptat amb una participació de 600 persones durant el mes de juliol. Aquesta activitat es desenvolupa també a l'agost.

Novel·la, Història i Platges

Quant als cicles de Novel·la, Història i Platges, i Contes a peu de mar, s'ha registrat el mes de juliol la participació de 700 i 488 persones, respectivament. Respecte al cicle Novel·la, Història i Platges, es tancarà demà dijous, 5 d'agost, per part de l'escriptor Manuel Pimentel, en un esdeveniment que està previst a la platja del Serradal a les 19.30 hores.

Altres activitats que s'han celebrat al juliol (i que seguiran a l'agost) han sigut els tallers infantils mediambientals a la platja del Serradal, visites guiades com a Pirates en les nostres costes i Essència de Castelló, així com la Ruta de la Ceràmica.

Finalment, cal destacar, segons les dades del Patronat Municipal de Turisme, que l'ocupació hotelera al juliol ha sigut del 71% respecte al 54% registrat l'any passat. Així mateix, el nombre de descàrregues d'informació en la pàgina web www.castellonturismo.com ha sigut de 257.017, amb un augment de l'11%. L'impacte i difusió en xarxes socials ha registrat al juliol xifres superiors a les 300.000 en Facebook, amb 17.498 persones seguidores; més de 5.000 en la nova plataforma Gastrelló; i més de 15.000 impactes en Instagram. En tots els casos s'ha registrat un increment de seguiment i difusió respecte a anys anteriors.