16/08/2015
La regidora Patricia Puerta defensa que "s'han de sumar esforços i aprofitar sinergies en lloc de fomentar macroprojectes".
L'Ajuntament de Castelló potenciarà la seua participació en el Mediterranean Spanish Language Centre de la Cambra de Comerç amb l'objectiu de fomentar el turisme idiomàtic. La tinent d'Alcaldia d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, explica que "es va a estrènyer la col•laboració amb la Cambra de Comerç de Castelló en aquest i altres programes per a sumar sinergies en matèria de turisme tant idiomàtic com de congressos o a nivell de formació per a millorar els serveis".
El Mediterranean Spanish Language Centre és l'escola d'ensenyament de llengua espanyola i programes de negocis de la Cambra de comerç i està dirigida a un públic universitari, professional o executiu major de 18 anys. L'oferta formativa per a l'any acadèmic 2015-16 inclou cursos formatius en espanyol per nivells i programes combinats de llengua i altres activitats com a gastronomia mediterrània o activitats nàutiques, entre d"altres.
"És important que l'Ajuntament de Castelló sume esforços en programes que ja estan funcionant per a atraure turisme idiomàtic a la ciutat en lloc d'impulsar macroprojectes. Amb una col•laboració més estreta amb la Cambra de comerç i altres entitats, amb la Universitat Jaume I i l'Escola Oficial d'Idiomes, aprofitarem millor les sinergies per a convertir a Castelló en una destinació del turisme idiomàtic", defensa la regidora Patricia Puerta.
La intenció de la Regidoria d'Impuls de l'Activitat Econòmica, de la qual depèn l'àrea de Turisme, és integrar aquesta aposta pel turisme idiomàtic dins del Pla Estratègic de Turisme que es va a desenvolupar amb la col•laboració de l'Agència Valenciana de Turisme. Aquest Pla Estratègic de Turisme de Castelló es recolzarà en criteris de sostenibilitat ambiental i social i en la qualitat de l'oferta de productes i serveis "des d'una perspectiva global". A més del turisme idiomàtic, amb la nova política turística s'apostarà per l'excel•lència de les platges, la qualitat de la gastronomia, les festes, els valors culturals i tradicionals propis, els congressos o els esdeveniments esportius.
Cal recordar que l'alcaldessa de Castelló,Amparo Marco, es va reunir recentment amb la presidenta de la Cambra de comerç, María Dolores Guillamón, per a ampliar la col•laboració entre ambdues entitats.