06/03/2025

El Patronat de Turisme ha presentat una nova edició de la Ruta del Carajillo, que es celebrarà a partir del 8 de març per segon any consecutiu. Esta edició tindrà una duració de 100 dies, fins al 15 de juny, i comptarà amb la participació de 80 bars i restaurants de tota la ciutat, que oferiran diferents versions d'este icònic producte de la gastronomia castellonenca. Durant este període, el públic podrà degustar i valorar les diferents propostes presentades en la Ruta.
La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha destacat que "després de l'èxit de l'any passat, vam presentar esta nova edició amb l'objectiu de continuar potenciant el cigaló com un producte emblemàtic de la nostra gastronomia. Castelló té una gran tradició en la seua preparació i volem continuar promovent esta cultura cafetera, que forma part de la nostra identitat i que pot ser un atractiu turístic important per a la nostra ciutat”.
A més, Miralles ha subratllat també la importància d'iniciatives com esta per a l'hostaleria local: “Amb esta Ruta volem donar visibilitat als bars i restaurants de tota la ciutat, posar-los en el mapa i atraure tant a residents com visitants al fet que descobrisquen la seua manera d'elaborar el carajillo”. En este sentit, l'edil ha indicat que “la gastronomia és un motor econòmic i una senya d'identitat de Castelló, i amb propostes com esta busquem continuar enfortint-la”.
Dos categories
El concurs gastronòmic de la Ruta del Carajillo valorarà les diferents preparacions en dos categories: la clàssica i la innovadora. En la modalitat clàssica s'inclouen les receptes tradicionals elaborades amb rom o brandi, mentres que en la innovadora es premiaran les apostes més creatives, incorporant altres tipus de licors, cremes, nata, infusionados i un ampli ventall de possibilitats creatives.
Esta edició comptarà amb una guia que recopilarà totes les creacions participants, disponible en els bars i restaurants adherits. En ella s'inclouran fotografies detallades dels cigalons, la seua composició, el local en el qual es poden degustar i el seu preu, així com els horaris en els quals estan disponibles. A més, una lletra ‘T’ identificarà els cigalons de la categoria tradicional, mentres que una lletra ‘I’ assenyalarà les propostes innovadores.
En finalitzar la Ruta, els vots del públic i del jurat especialitzat decidiran els millors cigalons en cada una de les dos categories. Els guanyadors rebran un premi de 500 euros cada un.
Tota la informació sobre la Ruta del Carajillo, els bars participants i les diferents propostes podrà seguir-se a través del perfil d'Instagram @carajillo_castellon, on també s'arreplegaran els vots populars.
La iniciativa compta amb el suport d'empreses compromeses amb la promoció gastronòmica de Castelló, entre elles Cafés Zafón, Ford Vedat Mediterrani, Mercat Central Castelló i Bareda Subministraments Hostalers.