24/07/2018

Avalem Joves 3.jpg

L'alcaldessa, Amparo Marco, destaca la responsabilitat municipal de "generar oportunitats de desenvolupament personal".

L'Ajuntament de Castelló ha contractat a 95 joves durant un període d'un any en el marc del programa Avalem Joves+, una iniciativa impulsada en col·laboració amb el Servef, per a afavorir la inserció en el mercat laboral de joves aturats. El pressupost destinat al pla ascendeix a 2,51 milions d'euros. A l'acte d'incorporació de les persones contractades han assistit l'alcaldessa, Amparo Marco, i la regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta.

Marco ha defensat la responsabilitat de les administracions públiques per a "generar oportunitats de desenvolupament personal" als que amb més cruesa pateixen la desocupació: joves, majors de 45 anys i dones. Avalem Joves+ té com a objectius millorar l"ocupabilitat dels menors de 30 anys, optimitzar la seua formació, facilitar-los una primera experiència laboral i posar en valor el talent juvenil de la Comunitat Valenciana.

El programa va dirigit a ajuntaments, mancomunitats i diputacions, que incorporen a la seua estructura laboral a joves amb contractes que tenen una durada de 12 mesos. De les 95 contractacions, 40 són d'homes (42%) i 55 dones (58%). El pressupost per a aquests programes ha crescut enguany un 16% pel que fa a 2017, en passar de 2,16 milions d'euros als 2,51 d'enguany. El Servef subvenciona 1,58 milions a l'Ajuntament de Castelló, que aporta 938.665 euros.

Per a poder participar en el programa és condició indispensable ser menor de 30 anys i estar inscrit en el Servef, en el Programa de Garantia Juvenil. S'estableixen dues categories de participació: per a joves sense qualificació determinada i per a joves amb qualificació acadèmica, cadascuna amb un topall salarial segons les categories professionals establides en l'Ajuntament. Les característiques de la plaça determinen el grau de formació que s'exigeix.

Entre les contractacions que realitzarà l'Ajuntament hi ha personal per als patronats municipals i la gran majoria de regidories. Els perfils inclouen a persones amb llicenciatures o graus en Dret, Arquitectura, Enginyeries superiors i tècniques, Informàtica, Educació Social, Documentació i Restauració de Béns Culturals, entre unes altres. També s'han sol·licitat persones amb titulacions, principalment, en Gestió Administrativa, Turisme, Gestió Pública, Comptabilitat i Jardineria.