12/02/2016

rp junta de govern (7)(1).jpg

Nomdedéu ha explicat que "amb el DNI i el NIA podran saber si han d'esmenar errors i com fer-ho o si s'han inadmès".

El vicealcalde i portaveu del Govern, Enric Nomdedéu, ha explicat aquest matí en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern que "l'Ajuntament de Castelló ha engegat un nou servei informàtic desenvolupat per l'equip tècnic del Consistori mitjançant el qual les famílies sol•licitants de Xarxa Llibres podran conèixer en quin punt es troba el seu expedient i saber si hi ha hagut alguna incidència en la seua sol•licitud".

Així, a través de l'enllaç web http://www.castello.es/frontal/educacio o des del destacat "#Xarxa Llibres. Resultat Sol•licituds" en la pàgina principal de la web municipal, "les famílies podran accedir amb el DNI del sol•licitant i el NIA de l'alumne a la informació sobre l'estat de la seua sol•licitud", ha informat el vicealcalde.

Depenent de si la sol•licitud ha sigut concedida, a esmenar o inadmesa, en la mateixa web apareixerà un text informatiu o un altre. Així, en el cas de les sol•licituds que han sigut concedides s'oferirà informació sobre l'import declarat, l'import verificat o concedit com a ajuda total i l'import a rebre en aquesta primera fase. Si la sol•licitud ha sigut inadmesa, s'oferirà informació sobre la raó per la qual no s'ha resolt concedir l'ajuda. Finalment, si està pendent d'esmenar, la web informa sobre la causa per la qual s'ha d'esmenar, com s'ha de realitzar la nova tramitació i el període per a poder fer-ho.

En aquest últim cas, s'estableix com a període per a esmenar des del dia de la publicació fins al 16 de març i per a realitzar-ho es dóna l'opció de descarregar una sol•licitud d'esmena i s'indica el lloc on s'ha de presentar la documentació correcta. A més, es detalla minuciosament com s'ha de procedir per a corregir l'error. Com a exemple, per a aquells sol•licitants en què no coincidisquen el sol•licitant i el titular de la factura, la mateixa web especifica el següent: "la persona que conste com a client de la factura ha de personar-se en les Oficines d'Atenció Ciutadana de la Plaça Major, 1 (Edifici Noble) per a signar la factura, o bé el sol•licitant pot presentar una declaració responsable del client especificat en la factura autoritzant la seua utilització pel sol•licitant per al programa Xarxa Llibres, amb identificació de la factura i fotocòpia del DNI del client".

Referent al funcionament de la tramitació de Xarxa Llibres, el regidor d'Educació, Enric Porcar, ha volgut destacar que "la primera part de tramitació i recollida de sol•licituds des del Patronat d'Esports on vam atendre a més de 10.700 famílies va funcionar molt bé i va ser tot un èxit. La segona part, que està pràcticament acabada també ha funcionat molt bé perquè ja estem pagant la primera part de l'ajuda a les famílies. No obstant açò, en aquesta fase s'han detectat certs errors que ara es podran esmenar a través de la pàgina web i el registre de l'Ajuntament".

"Des de l'equip de Govern estem realment contents amb el procés i amb com s'han coordinat tots els treballadors de l'Ajuntament. Per tant estem molt satisfets perquè es tractava d'una tasca molt complicada però s'ha resolt d'una manera notable", ha remarcat Porcar.

El nombre total de sol•licituds tramitades va ser de 10.714, de les quals s'han inadmès 120, la qual cosa representa un 1,1% del total, i les raons són quatre: que l'alumne no consta com empadronat en la ciutat de Castelló, que l'alumne no està inclòs en el programa Xarxa Llibres (alumnes d'Educació Infantil, Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà), que hi haja un error manifest en la sol•licitud o que la mateixa s'haja presentat fora de termini.

Així mateix, el nombre de sol•licituds que requereixen d'esmena són 527, un 4,9% del total, de les quals 285 són les corresponents a les AMPEs que tenien ja bancs de llibres i que deuen ara lliurar un model justificatiu individualitzat de compra col•lectiva-socialització amb el qual es resoldran positivament totes aquestes sol•licituds. La resta de les raons d'esmena, que afecten a les 242 sobrants, són diverses, entre les quals poden estar: que la factura no incloga relació nominal dels productes adquirits, que no s'aporte la factura, que no s'hagen presentat totes les factures consignades en la sol•licitud, que el nombre bancari IBAN siga incorrecte o no s'haja aportat, que els alumnes no estiguen matriculats en el centre de la sol•licitud, o que el sol•licitant i el titular de la factura no coincidisquen, entre unes altres.