31/07/2016

20160801 rp escola mati i vesprada(1).jpg

La Regidoria d"Igualtat ha oferit aquest servei en 12 centres escolars per promoure la conciliació de la vida laboral i familiar.

L"Ajuntament de Castelló a través de la Regidoria d"Igualtat, dirigida per Ali Brancal, ha tancat la novena edició de l"Escola de Matí i Vesprada el darrer mes de juny amb un total de 326 alumnes.

La regidora ha presentat la memòria realizada per l"empresa encarregada de la seua gestió i ha destacat que el nombre d"alumnes d"aquest servei durant el mes de juny d"enguany ha augmentat en 35 xiquets i xiquetes respecte a l"any anterior. Açò demostra la "bona acollida del servei que prestem per a ajudar a la conciliació de la vida familiar i laboral així com l"aposta per anteposar la qualitat i facilitar un espai educatiu per a treballar la coeducació i els valors com ara la igualtat", ha afirmat Brancal.

Així, l"Escola de Matí ha tancat el dècim mes del curs 2015-2016, en horari de 7.30 a 9.00 hores, amb la participació dels següents centres: CEIP Censal, CEIP Cervantes, CEIP Estepar, CEIP Gaetà Huguet, CEIP Illes Columbretes, CEIP Isidoro Andrés Villarroya, CEIP Jaume I, CEIP Juan G. Ripollés, CEIP La Marina, CEIP Manel Garcia Grau, CEIP Pintor Castell i CEIP Vicent Marçà; i ha estat dedicat a la temàtica general dels valors, així com a les mesures per a la igualtat pel que fa a la temàtica de gènere.

Dintre de les activitats realitzades s"han fet jocs de dinamització, d"expressió corporal, plàstica, dramàtica i artística, així com tallers socioculturals i activitats d"educació cap a la igualtat entre gèneres. A més a més, cada contingut s"ha treballat des de les diferents intel·ligències amb l"objectiu de conèixer i identificar les diferents formes del llenguatge sexista, mesures per a la igualtat que havien treballat al llarg del curs, i revaloritzar les actituds sorgides dels valors humans com ara la pau o el respecte, entre d"altres. D"aquesta manera, també s"ensenya a involucrar a les famílies en l"educació dels fills.

La memòria destaca que del total d"alumnes que hi han participat, 175 són xics mentre que 151 han sigut xiques; d"altra banda, 130 alumnes pertanyien a Educació Infantil per contra dels 196 d"Educació Primària.

Dels 12 centres on s"ha realitzat l"Escola de Matí, els tres centres on més alumnes ha hi hagut són Estepar, Isidoro Andrés Villarroya i Gaetà Huguet, amb quasi cinquanta xiquets i xiquetes a cadascun d"aquests col·legis.

A més de la memòria d"activitats, també s"ha presentat una enquesta realitzada per l"empresa organitzadora als pares i mares que han fet ús d"aquest servei, de la qual destaca l"elevat grau de satisfacció de totes les famílies, de fet, un 92,5% afirmen tenir interés de repetir aquest servei el proper curs acadèmic.

L"enquesta, que contenia un total d"11 preguntes que s"havien de valorar de l"1 al 10, ha extret conclusions com ara que al 88,37% de pares i mares dels xiquets i xiquetes que han emprat l"escoleta aquest mes, els han agradat les activitats realitzades, que els han resultat a més a més, variades i atractives. De fet, el 92,19% de les persones enquestades ha donat una puntuació d"entre 7 i 10 de satisfacció per la transmissió dels valors adquirits pels xiquets i xiquetes participants.

Més del 85% dels pares i mares estan molt contents amb el tracte dels monitors i monitores, tant per l"atenció prestada com per la cura que han tingut a l"hora de treballar amb els seus fills i filles; en concret, el 67% ha puntuat amb un deu el fet que siguen persones accessibles i comunicatives.

Ja per acabar amb les dades de l"enquesta, destacar que pel que fa a l"adequació del servei prestat per l"ajuntament és puntuat amb més d"un 7 pel 83% de les respostes, i a la pregunta de si és útil el servei prestat, un 58% atorga la màxima puntuació, seguida de quasi un 40% que el situen entre el 8 i el 9.

Per últim, la regidora ha conclòs afirmant que "aquest servei va destinat a facilitar la incorporació de les dones en el treball" així com oferir un espai on es treballa la igualtat i els valors a través de les intel·ligències múltiples.