22/02/2025

22 de febrer de 2025. El Patronat de Turisme ha realitzat un balanç positiu de l'ocupació hotelera durant el passat cap de setmana amb motiu de la Marató bp i la 10K FACSA. Els hotels de la ciutat van aconseguir entorn d'un 80% d'ocupació, impulsats per la presència de més de 4.000 inscrits en les dos proves, als quals es van sumar els seus equips i familiars.
La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha destacat que “la celebració d'estes proves ha demostrat una vegada més la importància del turisme esportiu com a motor econòmic i dinamitzador de la ciutat. Esdeveniments com estos generen un impacte positiu en l'ocupació hotelera i contribuïxen a la desestacionalització del turisme, permetent que Castelló reba visitants fins i tot en mesos menys concorreguts”. A més, l'edil ha assenyalat que “és fonamental continuar apostant per esta mena d'iniciatives que consoliden a la ciutat com un referent turístic esportiu a nivell nacional i internacional".
Així mateix, Miralles ha subratllat que "l'esport no sols implica els atletes, sinó també a les seues famílies, equips tècnics i acompanyants, la qual cosa suposa un impuls al turisme actiu i esportiu en el qual estem treballant". L'edil ha insistit que “l'impacte d'estes competicions va més enllà de la jornada en la qual se celebren, ja que permeten donar a conéixer Castelló com a destinació turística i fomentar futures visites dels qui han gaudit de l'experiència a la ciutat”.
Pla Estratègic de Turisme
En esta mateixa línia, l'edil ha recordat que “ahir es va presentar el Pla Estratègic de Turisme de Castelló, elaborat de la mà del Gabinet d'Estudis Turístics de la Universitat Jaume I”. "El nostre objectiu amb este pla és apostar per la desestacionalització turística, en col·laboració amb el sector i les seues empreses, amb accions concretes que permeten posicionar Castelló en el panorama turístic nacional i internacional", ha afirmat la regidora.
Dins d'esta estratègia, Miralles ha explicat que “s'impulsaran taules de treball fruit de l'Assemblea de Turisme, represa després de huit anys sense convocar-se, amb la finalitat de coordinar esforços entre administracions i el sector privat. Este enfocament permetrà que els professionals del sector turístic aporten la seua visió i experiència en la presa de decisions, garantint que les polítiques i estratègies desenrotllades responguen realment a les necessitats del mercat i contribuïsquen al creixement del turisme a Castelló”.
Miralles també ha posat l'accent en les fortaleses de Castelló com a destinació turística: "Apostem pel turisme gastronòmic, el turisme de congressos i el turisme esportiu, sense oblidar a les famílies i la nostra oferta cultural durant tot l'any. La internacionalització de les nostres Festes de la Magdalena també contribuirà a atraure turisme de manera sostinguda". A més, ha assenyalat que “la diversitat de la nostra oferta turística permet a Castelló atraure a diferents perfils de visitants, garantint una activitat turística constant i evitant la dependència de temporades específiques”.
Finalment, la regidora ha destacat la importància de les infraestructures de comunicació en el creixement turístic de Castelló: "El port i l'aeroport estan experimentant un creixement constant, la qual cosa suposa una oportunitat per a continuar atraient visitants i consolidant la nostra oferta turística".