14/08/2016

20160814 casetes platges Turisme(1).jpg

La regidora Patricia Puerta ha destacat que l'estratègia es basarà en la sostenibilitat ambiental, econòmica i social.

El primer Pla Estratègic de Turisme de Castelló atendrà a tres dimensions que incideixen en la sostenibilitat: l'ambiental, econòmica i social "havent-se de relacionar de manera equilibrada la protecció i conservació dels recursos naturals, el desenvolupament econòmic equilibrat i l'aportació al benestar social". La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta, ha traslladat al consell rector del Patronat Municipal de Turisme l"adjudicació al Gabinet d"Estudis Turístics (GeTur) de la Universitat Jaume I la redacció d'aquest pla amb l'horitzó temporal 2017-2019.

Puerta ha destacat com a objectiu general del primer Pla Estratègic de Turisme de Castelló "l'anàlisi i diagnòstic del turisme municipal per a aconseguir una planificació del caràcter estratègic integral que pose les bases del desenvolupament turístic de Castelló des de la sostenibilitat i l'operativitat del Pla".

La proposta plantejada per GeTur inclou una anàlisi de la situació actual del turisme a Castelló, l'estudi de les principals tendències de l'entorn global així com un diagnòstic reputacional de la marca Castelló com a destinació turística.

La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Castelló ha afegit que el Pla Estratègic de Turisme també permetrà "identificar les potencialitats turístiques de Castelló" amb l'objectiu de "facilitar la priorització de projectes singulars que siguen la clau de futur".

El model de planificació estratègica que aplicarà el Gabinet d"Estudis Turístics de la UJI inclou cinc fases: l'anàlisi de la situació de partida; diagnòstic DAFO per les seues segles en castellà (Febleses-Amenaces-Fortaleses-Oportunitats); un decàleg de metes; disseny d'estratègies competitives i la fase de seguiment i control.

L'edil Patricia Puerta ha insistit que "aquest primer Pla Estratègic de Turisme permetrà un desenvolupament integral de l'estratègia en els àmbits urbà, litoral, natural i periurbà" així com "generar estratègies de diversificació de productes, per a reforçar la capitalitat en termes de comerç, serveis i transports".