23/02/2016

controla club (1)(1).jpg

L'Ajuntament de Castelló, la Generalitat Valenciana i el Controla Club llancen la tercera edició d'aquesta campanya.

El saló de plens ha acollit avui la presentació de la campanya de conscienciació sobre el consum d'alcohol i les conductes responsables en les festes fundacionals que se celebra sota el lema Controla en la Magdalena: si et passes, t'ho perds. En aquesta tercera edició explica, un any més, amb la col•laboració de l'Ajuntament de Castelló, la Generalitat Valenciana, la Federació de Colles i la Gestora de Gaiates.

Han participat en l'acte el regidor de Joventut de l'Ajuntament de Castelló, José Luis López, la directora territorial de Sanitat, Azucena Martí; la reina de les festes, Carolina Tárrega i l'el director de Projectes de Controla Club, Juan Barcala. El regidor ha destacat la importància de sumar "a colles i gaiates en aquest objectiu comú de crear consciència sobre el consum responsable d'alcohol durant la Magdalena".

Per la seua banda, la directora territorial de Sanitat ha mostrat el seu "convenciment que aquest tipus d'activitats de prevenció són molt necessàries". En aquest sentit, Juan Barcala, de Controla Club, ha assenyalat que "els castellonencs que gaudeixen de la festa opinen que les xarxes socials i les xarrades en col•legis i instituts són el més important per a conscienciar als joves".

Pel que fa a les activitats de la campanya de 2016 s'incrementen les intervencions presencials en els espais d'activitat festera amb l'objectiu de sensibilitzar als castelloneses sobre els riscos que comporta el consum abusiu d'alcohol, en concret en el recinte de concerts i en la fonda de la cervesa. Igualment, es durà a terme una intensa campanya en les xarxes socials amb l'objectiu d'acostar a la població juvenil els consells sobre moderació, civisme i coresponsabilitat durant la pràctica de les seues activitats lúdiques i recreatives.

L'acte de presentació ha servit per a donar a conèixer els objectius de la campanya Controla en la Magdalena: si et passes, t'ho perds que un any més pretén implicar al col•lectiu fester i als ciutadans de Castelló que gaudeixen de les festes fundacionals. La campanya pretén transmetre els missatges sobre la necessària dispensació i consum responsable de les begudes alcohòliques, llançar consells sobre les mesures d'autoprotecció i la reducció de riscos i promoure la necessària convivència ciutadana i les conductes cíviques i responsables.