24/10/2015

Castelló impulsa un nou concepte de ciutat com a agent educatiu actiu on els agents que la conformen defineixen la seua voluntat de ser.

Els grups municipals que conformen l'Ajuntament de Castelló presentaran en el pròxim plenari del 29 d'octubre una moció conjunta per a adherir a Castelló a l'Associació de Ciutats Educadores (AICE).

Així, els portaveus del Grup Municipal de Compromís, el Grup Municipal Socialista, el Grup Municipal Popular, el Grup Municipal Ciudadanos i el Grup Municipal de Castelló en Moviment, han acordat signar la sol•licitud d'adhesió de Castelló a la xarxa de ciutats educadores.

Segons es destaca en la moció "l'educació és un assumpte col•lectiu en el qual deuen estar implicats no solament els recursos d'educació reglats o formals com a escoles, instituts i universitats, sinó també aquells més informals com a espais, clubs i entitats esportives, associacions culturals, de veïns, etc. Fins i tot aquells que transmeten o influeixen en la manera de fer i de relacionar-se i que repercuteixen en la convivència, les relacions socials, la cohesió social o el civisme".

A tot açò hem de respondre en comú, conjuntament amb altres agents, fomentant la responsabilitat col•lectiva i promovent respostes col•lectives respecte a determinats assumptes comuns. Per tot açò és necessari crear un projecte educatiu de Castelló de la Plana.

Aquest projecte "té com a objectiu la presa de consciència del paper educatiu de tots els agents del territori i la construcció d'un projecte col•lectiu, és només a partir de la realitat concreta de cada ciutat i de la voluntat dels seus membres que té vertader sentit el concepte de ciutat educadora".

La coneguda com a Ciutat Educadora "té com a marc de referència la ciutat com a espai on es desenvolupa l'activitat educativa. Temes com el paper de l'educació i la formació en el mercat de treball, l'educació en valors, la cohesió social, el civisme, el treball coordinat i en xarxa, etc. són qüestions fonamentals. Però també quins actors intervenen, de quina manera es relacionen i com incideixen en el procés educatiu de la ciutadania".

Per tot açò, la totalitat de la Corporació Municipal entén que amb l'adhesió de Castelló a la xarxa de ciutats educadores "s'impulsa un nou concepte de ciutat com a agent educatiu actiu i global: la ciutat educadora. És un concepte obert en la mesura en què els diferents agents que conformen cada ciutat defineixen la seua voluntat de ser".