20/03/2016
Tots els grups polítics amb representació en l'Ajuntament de Castelló (PSPV, Compromís, CSeM, PP i Ciudanos) han signat una declaració institucional conjunta en favor de les escoles inclusives amb la incorporació de la llengua de signes.
La declaració conjunta, que s'aprovarà en la sessió plenària del pròxim dijous, 31 de març replega la proposta de tota la corporació de traslladar a la Conselleria d"Educació la proposta dels col•lectius de Castelló de "desenvolupar, per al curs 2016-2017, a la ciutat de Castelló un projecte pioner en la nostra comunitat que consisteix en dues aules de xiquets/es de dos i tres anys en una escola pública d'infantil i primària per a la infància sorda i normoient amb presència de la llengua de signes, en funció de la capacitat organitzativa de cada centre, aprenentatge positiu per a qualsevol xiquet/a que tingue diversitat funcional de qualsevol tipus o no, ja que facilita una adquisició del llenguatge més primerenc amb les repercussions a nivell cognitiu i conductual que això comporta, en els xiquets/es sense discapacitat assegurant, d'altra banda, la comunicació efectiva en xiquets/es la diversitat funcional de les quals pugue estar dificultant el seu accés a la lengua oral".
Els grups politics de l"Ajuntament de Castelló instaran a la Conselleria a la realització d"un mapeig dels CEIPs existents en el municipi i selecció d"un d"ells segons el grau de compliment dels criteris d"accesibilitat universal. També demanaran a la institució autonòmica "la contractació d'un/a adult/a sord/a especialista en llengua de signes, que s'incorporarà a la plantilla de l'escola i que prèviament haurà de demostrar experiència i formació referent a la docència en llengua de signes i a l'àmbit de l'educació infantil, que servisca de referent per a la infància sorda".
Per últim, la declaració institucional recull que l'escola i els seus professionals assumiran el repte de convertir-se en una referència pilot amb la finalitat d'importar el model a altres municipis, per la qual cosa hauran de crear una xarxa de professionals implicats a nivell nacional en els models d'educació plurilingüe a través de la LSE i generar materials pedagògics de treball així com instruments de seguiment i avaluació de l'evolució dels xiquets/es amb la finalitat d'assentar i millorar aquest model educatiu en la nostra comunitat, buscant l'extensió del mateix a l'etapa de primària.