14/05/2016

reunio mercat taronja 1.jpg

La regidora d'Agricultura, Sara Usó, destaca l'èxit de la campanya i agraeix la implicació del sector.

La Fira de la Taronja de Castelló, que tanca demà la temporada 2016, ha venut tres tones més de fruita que en l'edició de l'any passat. Els llocs instal·lats en les places Fadrell, Na Violant, María Agustina i Juan Bautista Porcar han venut 228.000 quilos de cítrics des que arrancara la temporada el passat mes d'octubre. "Un rècord doblement satisfactori donat que aquest augment de vendes arriba en un any en el qual la producció en camp ha sigut un 30% inferior a la de l'any passat", ha destacat la regidora d'Agricultura, Sara Usó.

Una valoració amb la qual coincideixen, César Roures, responsable tècnic de la Fira de la Taronja; José Ruiz, del Sindicat de Regs, i Vicente Miralles, del Coto Arrocero, que al costat de Fepac-Asaja i la Cooperativa Cambra agrària fan possible aquesta venda de cítrics a peu de plaça cada diumenge al matí. Roures ha qualificat "d"any fantàsticament bo" aquesta edició de 2016. "No solament s'ha superat la fruita venuda en l'edició de l'any passat sinó que a més hem aconseguit mantenir llocs de venda, aquestes últimes setmanes solament en Fadrell, fins a mitjan maig".

La plaça Fadrell viurà demà l'última jornada de la Fira de la Taronja 2016. "La valoració solament pot ser positiva després d'haver aconseguit vendes 3.000 quilos per sobre de les de l'any passat malgrat el minvament del 30% de fruita en el camp, en un any en el qual han participat 50 venedors, sis menys que l'any passat, precisament per la reducció de producció", han explicat.

Segons les dades facilitades, durant les 28 jornades dominicals de venda de cítrics dins de la Fira de la Taronja s'han venut 112.000 quilos de taronges i 116.000 de mandarina. "Tanquem la temporada amb ganes de tornar", ha apuntat Roures. El nombre de participants durant cadascun dels diumenges de Fira entre octubre i maig han sumat un total de 743 llocs de venda en les quatre places integrades en la Fira.

"S'ha notat que hem fidelitzat als clients però també que s'han incorporat nous compradors", la qual cosa explica l'èxit de vendes de l'edició que es clausura matí. La Fira de la Taronja ha incorporat enguany algunes novetats com la celebració d'unes jornades gastronòmiques, que es van celebrar al desembre, i unes jornades tècniques al març que van servir per a analitzar els reptes de futur del sector. La regidora ha agraït "la implicació" dels organitzadors i ha felicitat als venedors "per l'èxit de vendes assolit".