20/01/2016

fitur magdalena 2(1).jpg

L'Ajuntament ha repartit 2.000 exemplars amb l'avanç del programa de la Magdalena, 1.000 cintes, 1.000 rotllos, polseres i postals

Castelló ha estrenat la seua presència a Fitur, la fira internacional de Turisme que s'ha inaugurat hui a Madrid, amb un èxit rotund gràcies a la vistositat de la recreació de la Romeria de la Magdalena, que ha atret l'atenció de nombrosos assistents i a mitjans de comunicació nacionals. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït a la delegació del món de la festa que s'ha desplaçat fins a Madrid per fer possible que Castelló i les seues festes fundacionals "s'hagen pogut recrear en aquesta finestra oberta a la resta d'Espanya i del Món que és Fitur per a mostrar les nostres tradicions, la nostra cultura i com sabem fer les coses a Castelló".

L'alcaldessa, a la qual acompanyaven la regidora de Festes, Sara Usó; la de Turisme, Patricia Puerta, i el president de la Junta de Festes, Juanvi Bellido, ha insistit que des de l'Ajuntament Castelló es pretén "promocionar les festes com un dels elements fonamentals per a atraure turisme a la ciutat perquè el turisme és fonamental per a engegar la roda de l'economia, generar llocs de treball i eixir de la crisi sense deixar a ningú en el camí".

La recreació de la Romeria ha sigut possible gràcies a la implicació del món de la festa ja que ha comptat amb una delegació de més de 50 persones: les reines de les festes amb les seues corresponents corts, madrines i presidents de gaiates, i representants de la Junta de Festes a més de dolçainers i tabaleters. "He d'agrair a la Junta de Festes, a totes les gaiates, a les reines de les festes i a les seues corts d'honor que hui estiguen en Fitur vestides de castelloneres i fent aqueixa Romeria tan tradicional en les festes de Castelló, que reuneix cada any a més de 100.000 castellonencs i visitants d'altres poblacions de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana però que ara volem que també vinga més gent de la resta d'Espanya", ha apuntat Marco.

La presència de la delegació castellonenca ha atret l'atenció de desenes de persones que s'han acostat a fer-se fotos amb les reines, dames i madrines i s'han interessat per les festes. A més, també s'han repartit 2.000 exemplars amb l'avanç del programa, una de les demandes que s'havien detectat en les edicions precedents, 1.000 cintes verdes, 1.000 rotllos, polseres i postals. L'acte també ha servit per a presentar el cartell, la programació i la polsera de la Magdalena.