20/08/2015

turismo playas 1(1).jpg

El nombre de visitants creix en set punts respecte a 2014.

L'activitat de les Tourist Info de Castelló i el Grau ha augmentat set punts al juny i juliol respecte als mateixos mesos de 2014. El nombre de visitants que s'han acostat fins a les dues oficines de turisme ascendeix a 6.495 enfront dels 6.058 del mateix període de l'any anterior, la qual cosa suposa un increment del 7%. A aquestes xifres, cal sumar les dades registrades en els punts d'informació situats en les platges del Gurugú i Serradal, que eleven a 7.907 el nombre de turistes que s'han acostat fins als punts d'atenció turística de Castelló i el Grau.

La regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha explicat que del volum total de visitants que han passat per les Tourist Info i pels punts d'informació del Serradal i el Gurugú "un 82% correspon a visitants nacionals i el 17,4% restant a internacionals". La major activitat s'ha registrat en la Tourist Info de Castelló, amb 3,831 visitants, seguida de la Tourist Info del Grau amb 2.664, del punt d'informació en la platja del Serradal amb 1.040 visitants i de la platja del Gurugú amb 372.

Quant a la procedència, el gruix de visitants procedeix de la Comunitat de Madrid, seguit de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Castella-la-Manxa, Castella Lleó, País Basc, Aragó, Andalusia, Galícia i Navarra. A nivell internacional, el primer país per nombre de visitants que han passat per les Tourist Info de Castelló i el Grau o els punts d'informació de platges és França, seguit de Regne Unit, Països de l'Est, Holanda i Portugal.

El Govern municipal aposta pel turisme com un àrea prioritària pel que ha impulsat la redacció d'un Pla Estratègic que ajude a convertir a Castelló en un referent turístic. L'Ajuntament de Castelló va a comptar amb la col•laboració de l'Agència Valenciana de Turisme en l'elaboració d'aquest pla que permetrà redefinir el producte turístic, dissenyar accions de promoció i fixar inversions.