17/10/2017

Amparo Marco(1).jpg

L'alcaldessa de Castelló s'oposa a qualsevol intent de mantenir el pagament en l'autopista o prorrogar la concessió.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, arremet contra els "peatges blans" que pretén imposar el Govern de Rajoy quan acabe la concessió de l'AP-7, segons estan deixant entreveure els dirigents provincials del Partit Popular. "Castelló no vol més peatges, vol una autopista lliure i gratuïta, perquè ja hem pagat molt per usar una infraestructura estratègica per a l'economia de la capital i la província", afirma.

Marco reclama al Govern que confirme la supressió de qualsevol tipus de peatges després de la finalització del final de la concessió de l'autopista de peatge AP-7, en 2019. "Demanem que el Govern renuncie a fórmules de gestió que ens obliguen a pagar per usar una autopista que ja l'hem pagat moltes vegades", indica. "No consentirem que se'ns impose un nou peatge o que es traga de nou la concessió de l'explotació", afegeix.

Les recents manifestacions de líders del PP que anuncien la continuïtat de peatges en l'AP-7 són, segons el parer de l'alcaldessa, "una mostra més del greuge al qual estem sent sotmesos per l'un Govern que no vol atendre les reclamacions justes dels castellonencs". Aquesta decisió, al seu judici, mantindria la situació de "marginació" pel que fa a altres zones de Castelló que tenen una xarxa de comunicació més moderna i gratuïta.

Marco recorda la situació de "col·lapse" que registra la carretera Nacional 340, amb un excés de tràfic i una sinistralitat preocupant. En aqueix sentit, reclama "un tracte just" des del Govern central i "sobretot, que es confirme d'una vegada per sempre que deixarà d'haver-hi un peatge en l'autopista". "És una demanda justa i estem disposats a defensar-la on corresponga".

Col·lectius socials, ciutadans i polítics han demandat des de fa dècades el final dels peatges en l'autopista AP-7. En ple franquisme, entre 1971 i 1972, la societat Autopistes del Mare Nostrum (Aumar) va aconseguir la concessió dels trams Salou-València i València-Alacant per un termini de 27 anys. El contracte d'explotació havia d'haver conclòs en 1998, encara que contínua vigent després d'haver-se prorrogar en diverses ocasions.