19/02/2024

La regidoria de Comerç i Consum continua treballant en una de les seues principals prioritats: la revitalització del comerç local. Segons explica el regidor responsable de l'àrea, Alberto Vidal, “el compromís del govern local a revitalitzar el comerç de proximitat és total i portem mesos traçant una estratègia que ajude a revertir la situació a través d'accions concretes que solucionen problemes reals”.

 

La principal mesura que demostra el nostre compromís amb el comerç local és que hem augmentat en un 93% el pressupost de la regidoria respecte a 2023 arribant fins als 580.720 euros”, explica Vidal. “Aquest consistent creixement ens està servint per a dur a terme accions repartides al llarg de tot l'any que estan especialment centrades en ajudar als comerços”, assenyala l'edil.

 

Vidal explica que “és important saber que aquest és un problema heretat i que és fruit d'una sèrie de males decisions preses pel govern anterior”. Al mateix temps, “explica que som conscients que els hàbits dels consumidors han canviat i tenim el deure d'ajudar als nostres comerços per a enfrontar-se a aquest problema”. En aquesta línia, l'edil insistix que “estem procurant adaptar el comerç a les noves necessitats dels clients perquè creiem que aquesta és la solució més eficaç”.

 

Cens de locals buits i un servici d'assessorament

 

Un dels objectius en els quals ja s'està treballant és en l'elaboració d'un cens exhaustiu de comerços, una cosa que no es feia des de 2014, per a obtindre una radiografia actualitzada de l'oferta de locals. A més, s'implementarà un servici d'assessorament especialitzat per a millorar la presència d'aquestos comerços en plataformes digitals com Google Maps i la web municipal, brindant ferramentes digitals que enfortisquen la seua visibilitat i abast en línia.

 

Iniciatives que incentiven el comerç

 

Algunes de les accions més destacades seran convenis amb associacions i gremis, promoció comercial en els barris, les fires d'Artesania i Medieval o col·laboracions amb la Cambra de Comerç per a la formació de comerciants. Enguany també es realitzaran esdeveniments com la desfilada de Moda Local o la gala del Comerç Veterà, a més de diverses dinamitzacions en el centre de la ciutat o col·laboracions amb la Confraria de Pescadors i el Gremi de Forners, entre altres.

 

Una altra de les mesures serà l'augment de la campanya de bons comercials. Després de l'èxit de la campanya de bons de 2023 en la qual l'Ajuntament de Castelló va invertir 300.000 euros sent la quantitat alta de la història del Consistori, per a 2024 la partida és de 260.000 euros ampliables a major quantia, per la qual cosa la xifra acabarà sent superior a la de 2023.

 

Millorar l'accessibilitat i l'embelliment

 

També s'està treballant és en el desenvolupament d'un pla d'accessibilitat al centre, una iniciativa que té com a meta millorar les condicions de desplaçament i facilitar l'accés als comerços locals. En aquest sentit, Vidal explica que “el fet que les cambres deixen de multar ha ajudat molt, però continuarem pensant mesures que ajuden a donar facilitats”.

 

A més, amb el propòsit de revitalitzar la imatge urbana i estimular l'ocupació d'espais comercials, ja s'està treballant a reforçar l'ordenança relacionada amb locals buits. Amb aquesta mesura, l'Ajuntament busca millorar l'aspecte estètic d'aquestos locals, incentivant a propietaris i futurs arrendataris a contribuir activament en l'embelliment i dinamització de les zones comercials.

 

Vidal es mostra optimista davant el futur: “En els últims mesos hem vist com també han inaugurat diverses botigues a Castelló com Scalpers, Roberto Verino, Wendy Ruiz Alta Costura, Pacomartínez o, ahir mateix, Javier Gimeno”. “Algunes de les mesures que estem implementant ja han tingut repercussió en el comerç local i continuarem treballant sense descans per a continue sent així”, conclou.